۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۸:۴۲

مدیرکل بهزیستی استان ایلام خبر داد؛

نگهداری شبانه روزی بهزیستی ایلام از ۶۵ پدر و مادر سالمند

نگهداری شبانه روزی بهزیستی ایلام از ۶۵ پدر و مادر سالمند

ایلام-مدیرکل بهزیستی استان ایلام از نگهداری شبانه روزی بهزیستی ایلام از ۶۵ پدر و مادر سالمند خبر داد.

حسین نورعلیوند در گفت و گو با خبرنگار مهر به مناسبت ۱۰ مهرماه روز سالمند به تشریح خدمات ارایه شده بهزیستی به این قشر اشاره و گفت: این افراد در ۲ مرکز سالمندان در شهرستان‌های ایلام و ایوان نگهداری که از این تعداد ۲۴ نفر مرد و ۴۱ نفر نیز زن هستند.

وی ادامه داد: عمده این افراد به علت کهولت سن و نداشتن حامی به مراکز بهزیستی سپرده شده که در این مراکز که به صورت بخش خصوصی و با نظارت بهزیستی فعالیت داشته، نگهداری می‌شوند.

به گفته وی، با وجود فعالیت این ۲ مرکز و نگهداری این تعداد سالمند ولی خوشبختانه روند سپردن سالمندان به مراکز بهزیستی در این استان به علت بافت فرهنگی و سنتی خاص ضعیف بوده و عمده این عزیزان نزد خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند.

وی به فعالیت مرکز روزانه سالمندان نیز اشاره کرد و گفت: این مرکز نیز با پذیرش ۳۳ نفر فعالیت داشته که خدماتش در زمینه‌های توانبخشی نظیر ویزیت پزشک، مشاوره، فیزیوتراپی و مددکاری است.

وی بیان کرد: به منظوری جلوگیری از سپردن سالمندان به مراکز شبانه روزی و توانمندسازی این افراد در بین خانواده‌ها، ۶ مرکز با عنوان ویزیت در منزل سالمندان در استان فعالیت داشته که خدماتی نظیر ویزیت توسط پزشک، فیزیوتراپی، مشاوره و مددکاری در منازل به سالمندان ارایه می‌کنند.

وی جمعیت سالمندان این استان را بیش از ۶۵ هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این شمار سه هزار و ۶۵۴ نفر به عنوان جامعه هدف از این اداره کل خدمت می‌گیرند.

مدیر کل بهزیستی ایلام عمده خدمات ارایه شده به این افراد را ویزیت در منزل، پرداخت هزینه حق نگهداری خانواده محور ویژه سالمندان دارای معلولیت، پرداخت کمک هزینه درمانی، کمک هزینه مناسب سازی منزل برای سالمندان دارای معلولیت، کمک هزینه ایاب و ذهاب و پرداخت مستمری برشمرد.

کد خبر 6242501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha